Usuwanie obiektów w Body

Polish forum

Moderators: PrzemoF, kaktus

Forum rules
Regulamin forum i pomocne informacje

WAŻNE! Przeczytaj zanim poprosisz o pomoc
Post Reply
User avatar
JackkDBA
Posts: 63
Joined: Tue Jan 04, 2022 7:43 am
Location: Poland
Contact:

Usuwanie obiektów w Body

Post by JackkDBA »

Hej.
W zakładce "Model" każde Body ma drzewko obiektów... przykładowo: Pad (wyciągnięcie) ma w sobie szkic, pod Padem jest Pocket (kieszeń), a pod nim PolarPattern.
Jeśli powyższy Body chcę rozbudować o nowy obiekt, to tworzę szkic i potem np. otwór z niego a z tego otwory PolarPattern.
Takie działanie doprowadza do tego, że każdy obiekt niżej w drzewku Body zależny jest od tego wyżej. Jeśli więc chcę usunąć jakiś fragment mojej pracy (np. otwór, bo go błędnie zrobiłem i łatwiej będzie utworzyć od nowa, niż edytować), to program ostrzega mnie, że przy usuwaniu może zostać uszkodzony np. PolarPattern (utworzony na tym otworze).
Jeśli chcę usunąć ten otwór, to muszę zaakceptować ryzyko zepsucia PolarPattern-u. Zwykle więc PolarPattern dostaje ikonkę wykrzyknika, że coś w nim nie gra. Gdy potem chcę usunąć ten PolarPattern to znów dostaję info, że coś poniżej może się zepsuć. To jakiś absurd przecież!
Gdzie można zedytować zależności pomiędzy obiektami w drzewku Body, by nie było tych zależności i usuwanie przebiegło sprawnie?
A może jest na to lepszy sposób, o którym nie wiem?

Pozdrawiam!
Best regards,
Jacek
User avatar
NewJoker
Veteran
Posts: 3079
Joined: Sun Oct 11, 2020 7:49 pm

Re: Usuwanie obiektów w Body

Post by NewJoker »

Takie relacje typu parent-child są standardem w programach CAD i w komercyjnych środowiskach podobnie to działa. Oczywiście w nich obiekty też się psują przy usuwaniu innych i też są ostrzeżenia (chociaż nie zawsze w formie wyskakujących okienek - czasami jest tylko wykrzyknik przy nazwie operacji). Co możesz zrobić to spróbować zmienić kolejność usuwania - kasować od dołu. Może się też przydać opcja "Set tip" ("Ustaw czubek" w polskiej wersji), która pojawia się po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na operacji w drzewku. Jest również funkcja przesuwania obiektów w obrębie Body (nazywa się "Move object after other object"), ale łatwo tym jeszcze bardziej popsuć zależności i raczej bym jej unikał w tym przypadku.
Post Reply