Cześć wszystkim!
Jestem tu nowy, więc przy okazji pragnę się przywitać.
Obejrzałem kilka filmów instruktażowych, lecz mam kłopot z chyba prostą rzeczą.
Chcę na odwodzie walca usunąć mniejsze walce.
Zrobiłem duży walec. Potem zrobiłem szkic do małego walca (sketch_wyciecie), ale wyciągnięcie go nie chce działać. Pojawia się błąd:
Gdy tworzyłem szkic małego walca w osobnym body, to nie było tego problemu, ale przeczytałem tu gdzieś, że cała tworzona część powinna mieć 1 body.
Nawet jednak przy 2 body nie wiedziałem, jak poprawnie obrócić ten mały walec (chcę go pod kątem 45 st. do płaszczyzny obwodu dużego walca) i powielić go np. 20 razy wokół obwodu dużego walca.
Potem jeszcze chcę zrobić odjęcie małych walców od dużego.
Mój plik:
Z góry dziękuję za wskazówki,
Jacek
http://doscniewoli.pl
Wycięcie walców na obwodzie walca
Wycięcie walców na obwodzie walca
Best regards,
Jacek
Jacek
Re: Wycięcie walców na obwodzie walca
Nie bardzo wiem co chcesz uzyskać, ale:
1. Próbujesz zrobić ze szkicu sketch_miejsce drugi walec - to się nie uda, bo tak jak są elementy ustawione to ten drugi walec nigdzie nie dotyka poprzedniego, więc wynik składał by się z dwóch brył co obecnie jest niedozwolone w FC.
2. Tak, jedna część w zasadzie powinna składać się z jednego body a body oznacza jedną ciągłą bryłę. Co oznacza że nie tworzysz kilku brył i potem sumujesz czy odejmujesz je od siebie, tylko zawsze jedynie modyfikujesz ostatnio uzyskaną bryłę. W tym przypadku oznacza to że powinieneś użyć innego narzędzia (Pocket - nie wiem jak jest przetłumaczone) które z tego szkicu nie robi bryły tylko hmmm antybryłe - znaczy wycięcie w istniejącej bryle o takim kształcie jaki by miał stworzony i odjęty walec. Czyli w zasadzie Pocket robi Ci obie rzeczy które chcesz uzyskać na raz - tworzy ten walec i go odejmuje.
Czyli po pierwsze przesuń szkic sketch_miejsce na odpowiednie miejsce (tam gdzie ma zaczynać się wycięcie), potem użyj Pocketa by zrobić to pojedyńcze wycięcie bez tworzenia walca do odjęcia, a następnie użyj narzędzia do powtarzania operacji wokół osi by zrobić wycięcia na całym obwodzie.
Np:
1. Próbujesz zrobić ze szkicu sketch_miejsce drugi walec - to się nie uda, bo tak jak są elementy ustawione to ten drugi walec nigdzie nie dotyka poprzedniego, więc wynik składał by się z dwóch brył co obecnie jest niedozwolone w FC.
2. Tak, jedna część w zasadzie powinna składać się z jednego body a body oznacza jedną ciągłą bryłę. Co oznacza że nie tworzysz kilku brył i potem sumujesz czy odejmujesz je od siebie, tylko zawsze jedynie modyfikujesz ostatnio uzyskaną bryłę. W tym przypadku oznacza to że powinieneś użyć innego narzędzia (Pocket - nie wiem jak jest przetłumaczone) które z tego szkicu nie robi bryły tylko hmmm antybryłe - znaczy wycięcie w istniejącej bryle o takim kształcie jaki by miał stworzony i odjęty walec. Czyli w zasadzie Pocket robi Ci obie rzeczy które chcesz uzyskać na raz - tworzy ten walec i go odejmuje.
Czyli po pierwsze przesuń szkic sketch_miejsce na odpowiednie miejsce (tam gdzie ma zaczynać się wycięcie), potem użyj Pocketa by zrobić to pojedyńcze wycięcie bez tworzenia walca do odjęcia, a następnie użyj narzędzia do powtarzania operacji wokół osi by zrobić wycięcia na całym obwodzie.
Np:
- Shalmeneser
- Veteran
- Posts: 9580
- Joined: Wed Dec 23, 2020 12:04 am
- Location: Fr
Re: Wycięcie walców na obwodzie walca
- Attachments
-
- Capture du 2022-01-04 23-31-12.png (48.34 KiB) Viewed 2283 times
-
- Bouton.FCStd
- (152.39 KiB) Downloaded 84 times
Re: Wycięcie walców na obwodzie walca
Dzięki za wskazówkę. Udało sięwieszak17 wrote: ↑Tue Jan 04, 2022 4:26 pm Czyli po pierwsze przesuń szkic sketch_miejsce na odpowiednie miejsce (tam gdzie ma zaczynać się wycięcie), potem użyj Pocketa by zrobić to pojedyńcze wycięcie bez tworzenia walca do odjęcia, a następnie użyj narzędzia do powtarzania operacji wokół osi by zrobić wycięcia na całym obwodzie.
Best regards,
Jacek
Jacek